29/1/14

Cinc comunitats autònomes, contra la llei Wert

Manca de temps, diners i deficiències tècniques

El País Basc, Andalusia, Astúries, Canàries i Catalunya han denunciat que no hi ha prou temps per adaptar els currículums al que disposa la LOMCE (Llei Orgànica de Millora de la Qualitat en l'Educació) de cara al curs vinent. A més a més de rebutjar la llei, segons els seus representants, per classista, recentralitzadora, retrògrada i segregadora, aquestes cinc comunitats, han argumentat que no hi ha temps material per adaptar tot el sistema en uns mesos quan en general aquests tipus de lleis es despleguen en un període de cinc a deu anys. Calculen que necessitaran nou mesos per fer l'adaptació.

A més a més també denuncien "deslleialtat institucional" pel fet que el desplegament curricular de la FP bàsica s'ha tornat a canviar i encara no l'han pogut estudiar, que s'ha d'afegir al fet que el desplegament curricular de Primària tingui gairebé 1.000 pàgines, mentre a França ocupa poc més de 30 o als països anglosaxons, unes 200.

Els representants d'aquestes cinc comunitats autònomes, no gobernades pel PP, han plantat d'aquesta manera al ministre Wert en la reunió d'avui de la sectorial.

Per si fos poc, algunes comunitats gobernades pel PP també ho veuen poc clar: la consellera de Madrid tem no poder comptar amb els fons europeus que el govern ha demanat per adaptar la FP; la de la Comunitat Valenciana, per la seva banda, ha dit que acudia a la reunió per "consensuar un calendari correcte".

El representant d'Andalusia és el que va més lluny: ha calculat en 150 milions el cost de fer l'adaptació de la FP en aquesta comunitat i, comptant que el pressupost total és de poc més de 400 milions, no veu que econòmicament sigui viable. A més a més aposta en públic per un currículum "més integral i humanista", es nega a finançar els centres que segreguin per sexe (la llei els blinda el concert), assegura que les proves seran corregides per funcionaris de carrera, es nega a publicar els resultats de les proves per no fomentar la competència pura i dura entre centres i assegura que recuperarà l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania.