19/9/14

La FaPaC demana les escoles posicionar-se contra la LOMCE

Intensificació de la campanya per fer front a la LOMCE

'Resistència, desobediència, insubmissió'. Sota aquest lema la FaPac ha enviat a les més de 2.100 AMPA federades unes instruccions d'inici de curs que expliquen els passos que seguir perquè els centres educatius, en el seu primer consell escolar, aprovin una declaració de rebuig a la nova llei.  La federació també fa una crida a les corporacions locals (districtes, consells escolars municipals, diputacions, ajuntaments...) perquè aprovin mocions de rebuig.

Davant les instruccions imprecises i ambigües del departament d'Ensenyament, la FaPaC remarca la importància que té posicionar-se públicament i de forma contundent en contra de la LOMCE per aconseguir aturar la seva implantació.

Entre d'altres efectes negatius, amb la LOMCE la veu de les famílies en els consells escolars queda totalment silenciada. Ensenyament vol fer creure que el posicionament de pares i mares serà tingut en compte amb la sol·licitud d'un informe, però aquest només serà preceptiu i no vinculant, de manera que la presa de decisions quedarà en mans de la direcció.



ASSEMBLEA CIUTADANA CONTRA LA LOMCE

Coincidint amb el començament de curs i com a acte central de la campanya de resistència activa, el proper dissabte 27 de setembre, a les 9.30 h, la FaPaC organitza una Assemblea Ciutadana contra la LOMCE, al Patronat Cultural i Recreatiu de Cornellà de Llobregat. L'acte estarà obert a tothom i servirà per enfortir el moviment social de resistència a la LOMCE. Serà un punt de trobada de les AMPA, famílies i ciutadania en general que som contraris a la LOMCE per aprofitar sinèrgies, posar en comú experiències i estudiar accions conjuntes a tots els territoris.

Hi assistiran representants d'altres moviments socials que explicaran les seves experiències i fites aconseguides. A més, es faran diversos tallers amb la participació de la plataforma l'Empordà Es Mou i la Xarxa d'Escoles Insubmisses.

D'altra banda, la FaPaC destaca els aspectes negatius que marquen aquest curs:

Beques menjador
Les beques menjador no cobreixen les necessitats reals existents en l'actualitat. Amb un 28% de nens sota el llindar de la pobresa, només es beneficiaran de les beques el 25% dels 280.170 escolars en situació de risc de pobresa. D'altra banda, molts nens i nenes de 12 anys no percebran la beca perquè al seu centre el menjador escolar està tancat. Per això, s'ha de garantir el seu funcionament en els instituts de secundària.

Escola inclusiva
Es continua sense garantir el dret d'escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials en centres ordinaris. 6 de cada 10 alumnes amb NEE està escolaritzat en escoles ordinàries.

Educació 0-3
Ensenyament ha abandonat l'educació 0-3 a la seva sort, reduint el pressupost a zero i provocant el desmantellament de la xarxa d'escoles bressol. La manca d'inversió en la primera infància tindrà conseqüències nefastes per a les futures generacions.

Fre a l'equitat
Continuem amb uns recursos que disminueixen i una política de retallades, mentre que les necessitats augmenten. La FaPaC reclama un pressupost a l'alçada del que diu la LEC (Llei d'Educació de Catalunya).
  • La inversió per alumne i curs ha baixat 1.000 euros des del 2008.
  • Les beques de llibres de text s'han reduït a zero, un fet escandalós.
  • La partida de beques i ajuts a l'Estat espanyol ha baixat en 200 milions d'euros, i això tindrà efectes a Catalunya.
Centres de màxima complexitat
Ensenyament ha detectat 340 escoles i instituts de màxima complexitat, però en cap moment s'ha parlat amb les famílies dels alumnes que hi estudien per treballar conjuntament i aconseguir millors resultats.

Reducció d'alumnes al Batxillerat
Aquest curs hi ha un canvi de tendència significatiu en les matriculacions a Batxillerat que afecta els alumnes de classe mitja i pobre que perceben que no podran continuar estudiant per no poder pagar les taxes universitàries.