7/11/17

Belén Tascón, nova presidenta de FaPaC

La candidatura 'Transformem FaPaC' s'imposa a la de 'Tots som FaPaC'

Un centenar d'associacions de mares i pares d’alumnes de les escoles públiques de Catalunya es van reunir el 4 de novembre per celebrar l'Assemblea General de la FaPaC a l'Institut Lluís de Requesens de Molins de Rei.  Una jornada en la qual es va renovar part de la junta general de la federació, així com la presidència.

Les AMPA assistents han fet guanyadora a la candidatura “Transformem FaPaC”, encapçalada per Belén Tascón, candidatura formada per un equip de nou persones més, set mares i tres pares d’AMPA.

Belén Tascón és la nova presidenta de FaPaC en aquesta nova etapa. És mare d'alumnes d'una escola pública del barri de Gràcia de Barcelona. Forma part de la Comissió "No a les retallades" de l'escola, ha estat membre del grup promotor de la Xarxa d'Escoles Insubmises a la LOMCE, membre de l'Assemblea Groga de Gràcia i, fins ara, vicepresidenta de polítiques educatives de la FaPaC.


Tascón assumeix el càrrec en substitució de Montse Conejo que ha deixat la presidència coincidint la finalització dels estudis obligatoris del seu fill. Visiblement emocionada i agraïda, Conejo ha volgut recordar els esforços fets al capdavant de l’entitat així com la importància de les famílies per a la bona marxa de l’educació, animant als assistents a continuar la lluita, sigui on sigui.

Eixos de treball prioritaris

Belén Tascón i el seu equip, amb la seva proposta, volen promoure “un debat crític, participatiu, radical, càlid, feminista i emocionant”. La nova presidenta ha destacat, en resum dels eixos principals inclusos en el pla de treball presentat en la seva candidatura, que “lluitarem contra la privatització, la mercantilització, la desinversión, la segregació i l’externalització”.

El pressupost del 2017 manté una reducció de la despesa per alumne del 20,3% respecte a la del curs 2010-2011 i una reducció en el funcionament dels centres del 27,7%. Davant d’aquesta realitat, es vol fer un pas endavant en la lluita per conseguir eliminar la triple xarxa existent de manera que la distribució de recursos no posi en perill l’escola pública a favor de la concertada.


D’altra banda, es denuncia el copagament de les famílies a l’escola pública, la transitorietat i precarització laboral dels docents, i l’externalització progressiva d’alguns eixos bàsics dels servei educatiu públic. Es vol liderar la reivindicació de la universalitat i gratuïtat del servei de menjador escolar, treballar contra la privatització de les escoles bressol, entre d’altres.

Quant a la segregació escolar, es denuncia que atempta contra la fita d’aconseguir una escola pública de qualitat, equitativa i inclusiva. Respon a una manca de recursos específics que perpetua l’estigmatització de certs col·lectius. En aquest sentit, es farà un seguiment detallat del desplegament del Decret d’Escola Inclusiva i s’iniciarà una línia de treball per fomentar el respecte i integració del col·lectiu LGTBI en l’àmbit educatiu. A més, es defensarà que la política pública d’innovació educativa sigui global per acabar amb la incipient segregació pedagògica que pot aparèixer per motius socio-econòmics.

En línies generals, en aquesta nova etapa se centraran esforços en:
  • defensar l’educació pública com un element primordial per garantir la igualtat d’oportunitats
  • incidir en les politiques educatives i fer que la veu de les famílies i de les prop de 2.300 AMPA federades a la FaPaC s’escolti